Trampki Converse i kalosze Hunter

Wśród znanych popularnych marek z pewnością możemy wyróżnić takie które kojarzą się z wybranym rodzajem obuwia, przykładem z pewnością są marki Converse i Hunter, pierwsza z nich większości kojarzy się z popularnymi trampkami, druga natomiast z damskimi kaloszami.

Converse to Firma, która jest obecna na rynku od ponad stu lat, w trakcie których sprzedała ponad 600 milionów par, musi należeć do zdecydowanej czołówki przedsiębiorstw, gdyż mało komu udaje się zbudować tak mocną strukturę. Dla wielu biznesmenów stworzenie czegoś, co przetrwa rok lub dwa stanowi nierzadko problem, jednakże są tacy, którym się udaje. Taką osoba był twórca marki Converse, który w 1908 roku postanowił wprowadzić na rynek nową jakość. Jego buty błyskawicznie znalazły nabywców, co przełożyło się na środki inwestowane w przedsiębiorstwo. W ciągu kilkunastu lat z niewielkiej manufaktury wyrósł prężny interes, który sprzedawał rozmaite trampki i inne obuwie nie tylko zwykłym konsumentom, ale również sportowcom oraz wojsku. W ten sposób krąg odbiorców znacznie się rozszerzył, a produkty z charakterystycznym logo stały się jednym z najpopularniejszych produktów w Stanach Zjednoczonych.

Firma nieco gorzej radziła sobie na rynkach międzynarodowych, gdyż w okresie powojennym takie firmy jak na przykład Adidas dość mocno angażowały się w rozwój sieci sprzedaży, co z czasem przeniosło się również do Ameryki Północnej. Ten proces uderzył nieco w pozycję, jaką wyrobiły sobie trampki Converse, gdyż konkurencja nie próżnowała i coraz agresywniej walczyła o każdego klienta. Z czasem sytuacja nieco się uspokoiła, niemniej obuwie tej firmy nigdy już nie sprzedawało się tak dobrze. Takie są prawa rynku, które jednak stwarzają bardzo korzystną dla konsumentów sytuację, gdyż walka o ich względy oznacza rozmaite promocje oraz rabaty.

Współpraca pomiędzy firmami działającymi w branży tekstylno- obuwniczej jest rzecza zupełnie normalną, która pozwala na zwiększenie swoich obrotów. Co prawda hasło „działanie razem z konkurencją” brzmi nieco paradoksalnie, niemniej taki zabieg nie tylko przyciąga zainteresowanych efektem takiego działania klientów, ale również sprawia, że na rynku pojawiają się modele, które w innym wypadku nie miałyby szans się pojawić. Jedną z takich firm jest Hunter, którego charakterystyczne kalosze są produktem znanym na całym świecie. W jej portfolio znajduje się wspólne działanie z takimi markami jak Jack Wills, Radcliffe, czy WaterAid.

Jednakże kooperacje to nie tylko współpraca dwóch firm. W 2008, a więc w roku, gdy odbywały się igrzyska olimpijskie w Chinach, producent przygotował specjalne, pozłacane kalosze Hunter, które miały być wręczane każdemu sportowcowi reprezentującemu Wielką Brytanie, który zdobył złoty medal. Nie trzeba wspominać, iż modele te stały się obiektem marzeń wielu osób i zyskały miano kultowych.

Z kolei w 2009 firma nawiązała kontakt z projektantem Jimmy’ym Choo, który specjalnie dla niej przygotował specjalną edycję czarnych kaloszy, ozdobioną charakterystycznymi dla tego artysty wzorkami oraz motywami. Również w tym wypadku ilość wyprodukowanego obuwia była limitowana, co tylko zwiększyło determinację wielu klientów, którzy za punkt honoru postawili sobie zdobycie przynajmniej jednej pary.